Zbieg okoliczności. Przy 36 kkm wymieniałem rozrząd właśnie bez wariatora i dokładnie po 10 kkm terkotanie wróciło. Z reszta zawsze po wymianie oleju na nowy przez parę tysięcy był spokój potem zawsze wracało. Przy 100km wymieniłem całość razem z wariatorem i przejechałem już 30kkm bez tego dzwieku. W tym wątku ktoś napisał że za ten dzwiek odpowiada właśnie wadliwy wariator i u mnie to się sprawdziło.
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
u mnie było podobnie, ale na oleju Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 od około 2 lat przestało. Rozrządu nie wymieniałem i jest OK (odpukać). Wcześniej terkotało raz z rana, raz po postoju ok. 2 godz. Latem częściej niż zimą. Może mój silnik polubił się z tym olejem. Wiosną zalałem zatem takim samym olejem i nie zamierzam zmieniać na inny, bo jest OK. Wcześniej były różne inne oleje, w tym m.in. Castrol 5W30, Mobil 1 ESP 5W30, Fuchs Titan 0W40 i na wszystkich tych olejach terkotanie powracało.
Komentarz
-
-
Kolega niedawno zgłosił się do mnie z problemem jako że mamy ten sam silnik, w jego o2fl 1.4 TSI z 2010 na Ori rozrządzie zaczął trzaskac na wolnych obrotach ale jeździł świecił też check. Pojechał do aso i diagnoza łańcuch. Odradzałem ale zostawił w ASO dziś odebrał 4.2 tyś. Na fakturze litania śrubek jakaś masakra zgodna z ich procedurami. Oprócz zestawu za 1900 o robocizny za 1000 śrubek i uszczelek ponad 30 pozycji. A po jego zapytaniu czy teraz już będzie ok do końca odp szczera że tak do następnej wymianyOstatnio edytowany przez slawko80rr; 9133.
Komentarz
-
-
U mnie (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2009 r. , 80 tys. km przebiegu ) mechanik powiedział, że jego zdaniem rozrząd mam do wymiany ponieważ znacznie zmienia się u mnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Tak wynikać ma z testu pracy silnika na wolnych obrotach (silnik ciepły - 90 st.C płyn chłodzący), błędów brak, obroty nie falują na obrotomierzu, silnik odpala normalnie, silnik nie odpala i nie pracuje jak diesel. Czy zmieniający się nawet znacznie kąt wyprzedzenia zapłonu w czasie testu na wolnych obrotach oznacza, że trzeba wymienić rozrząd?
Komentarz
-
-
Czytałem, czytałem, ...choć już upłynęło sporo czasu. Nie było tu jednak chyba o zmieniającym się kącie wyprzedzenia zapłonu i ewentualnym zdiagnozowaniu związku tego kąta z problemem rozrządu w TSI. A może jest tak, że w TSI na wolnych obrotach jest to normalne i nie świadczy o problemie ? Jak jest z tym u Was na wolnych obrotach silnika? Poza tym, może ktoś przypomni (nie mogę teraz tego znaleźć) jakie błędy się zapisują przy usterce z rozrządem i kiedy zapala się kontrolka z silniczkiem z powodu usterki w rozrządzie?
Komentarz
-
-
Jestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?
Komentarz
-
-
Ja u siebie zmieniałem na części z zestawu ale moje auto jest z 2012 roku. U Ciebie musiałbyś jeszcze chyba wymienić łańcuch, koło zębate i napinacz pompy oleju. Dokładnie musiałbyś sprawdzić po numerze silnika, do któregoś trzeba było to zmieniać, a później już nie. Filtr oleju mam cały czas ten sam Mann W712/94. W kompie nic nie musisz zmieniać jakby coś.Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r
Komentarz
-
-
No dobra.
Po prawie 10 latach od założenia tego wątku muszę podsumować.
Wówczas mi wymienili napinacz rozrządu i tyle. Obecnie skoda jest użytkowana przez mojego tatę , ma 200 kkm przebiegu i jeździ jak nowa.
Byli tu tacy, co dawali jej max 50 kkm przebiegu - po tym silnik miał się rozsypać : )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sony Zobacz wpisJestem w trakcie zbierania części na profilaktyczną wymianę rozrządu na zestaw naprawczy 03C198229C .
Czy do auta z II połowy 2009 r. potrzebny będzie inaczej oznaczony filtr oleju np. z lit. H w miejsce dotychczas stosowanego z lit. B/J? Czy dodatkowo trzeba zmienić sam zawór zmiennych faz rozrządu (to jest w CAXA chyba osobna część) ? Czy po takiej zmianie trzeba dodatkowo zmieniać coś w oprogramowaniu silnika - czy też w tym zakresie wszystko pozostaje po staremu ?
Może znacie sprzedawców z dobrą ceną na taki zestaw naprawczy (z uszczelnieniami wału i pokrywy oraz śrubami) od VW ?
W Twoim przypadku nie trzeba zmieniać łańcucha ale przy tej robocie i tak warto go wymienić, bo może się okazać że też jest wyciągnięty. Ja nie zmieniałem (przebieg był ~120k chyba, teraz 180k).
Komentarz
-
-
Dzięki, zatem filtr oleju zostaje jak dotychczas z lit.J. Do zestawu naprawczego mam dołożony uszczelniacz wału 038103085E. Czy ten uszczelniacz też wymienialiście, bo chyba on jest zamontowany po przeciwnej stronie silnika ? Wymieniać zatem, czy jeśli nie cieknie ten fabryczny to lepiej go nie ruszać?
Komentarz
-
-
Ja u siebie wraz z zestawem naprawczym wymieniłem jeszcze uszczelkę pokrywy 03C109287G, uszczelniacz wału 038103085E i śruby N91197001, N90256202, N91048601. Nie pamiętam czy te śruby wchodzą w skład zestawu czy nie. Ja swój kupowałem przez internet i był z uszczelkami i tymi śrubami.
Uszczelniacz wału jest w obudowie rozrządu i warto go za jednym razem wymienić.Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r
Komentarz
-
-
Znalazłem coś takiego odnośnie sprawdzenia stanu rozrządu przy pomocy VCDS na pracującym, rozgrzanym silniku. Sprawdzałem u siebie, ale nie było opcji pokazanej na filmie, może z powodu starej wersji VCDS (10.64), a może z powodu sterowników. Może ktoś spróbuje sprawdzić u siebie. Im kąt bliższy 0 tym lepszy stan rozrządu. Autor podaje przedziały liczbowe wskazujące na konieczność wymiany rozrządu.
Komentarz
-
-
Witam. Mam chyba również problem z rozrządem. W szczególności objawia się po kilkudniowym postoju i najczęściej latem tak jakby olej zupełnie spłynął. Zastosowałem kiedyś olej Ravenol VSW 0W30 i było jeszcze gorzej. Obecnie jeżdżę na LM Top tec 4200 5W30 i hałas też się pojawia ale w mniejszym stopniu. Samochód ma 87 tys. przebiegu. Jak mam tylko kilkudniowe przerwy lub z dnia na dzień to jest półsekundowe zachrobotanie. Przedwczoraj go kontrolnie odpaliłem w garażu pochodził minutę Natomiast dzisiaj odpaliłem to hałas trwał dłużej. Czy ktoś może posłuchać nagrania i powiedzieć z Waszego doświadczenia czy to jest hałas rozciągniętego łańcucha?
Ostatnio edytowany przez jkulbat; 9993185.
Komentarz
-
-
witam jestem po wymianie rozrządu. Najnowsza zmodyfikowana wersja. Na pytanie mechanika czy łańcuch był wyciągniety odpowiedział że porównywał stary z nowym i na długość były jednakowe. Natomiast napinacz był w maksymalnym ustawieniu i ślizgi były trochę przetarte. Mam pytanie czy nowy poprawiony łańcuch jest dłuższy od tego który był oryginalnie zamontowany? Czytałem że nowy ma 2 ogniwa więcej. Jakby był dłuższy to ten stary by był nieźle rozciągniety. Może ktoś mnie oświecić w tym temacie. Może to było gdzieś napisane ale jak szukam to jest komunikat że forum w trakcie odbudowy wyszukiwarka nie działa
Komentarz
-
-
Dzień Dobry,
Wygląda że muszę również wymienić rozrząd - (1,4 TSI , 122 KM, CAXA z 2011 r., 165 tys. km przebiegu ).
Objawy mam takie: błąd P009, czasami krótkie grzechotanie po zimnym stracie, delikatne falowanie silnika przy przyspieszaniu.
Opcje na wymianę całego zestawu na ta chwile są takie:
1) ASO: komplet VW 03C 198 229 C za 2300PLN + śrubki + robota ASO , czyli koszt powyżej 4000 PLN.
2) HEPU komplet zamiennik HEPU 216010CA, kosz w warsztacie całości 1800 PLN
Czy ma ktoś doświadczenie z tym zamiennikiem lub innym ? czy raczej polecacie tutaj VW oryginalny komplet ?
pozdrawiam
RafPra
Komentarz
-
Komentarz